Bob

Kursus-kursus Pertanian & Industri Asas Tani 2007

In kursus on Januari 26, 2007 at 7:54 am

Biasanya kawan-kawan yang bertanya kat saya macam mana nak gi kursus? aku tak tahu..nak kena gi mana? Adakah kursus macam tu..kena bayar ker? Bermacam2 yang bermain didalam minda mereka. Tidak mengapalah saya kan mencuba mengketengahkan perkara-perkara macam ni ke sini. Dok payah pening..klik jer terus leh dapat….

Berikut Kursus-kursu dibawah kelolaaan Jabatan Perkhidmatan Haiwan(JPH) untuk tahun 2007, klik pada link dibawah:

Kursus-kursus yang dijalankan di Institut Haiwan Kluang Johor.

Kursus-kursus yang dijalankan di Institut Pengurusan Veterinar,Cheras.

Kursus-kursus yang dijalankan di Institut Kemajuan Ternakan Ayam,Johor Baharu.

Kursus-kursus yang dijalankan di Pusat Latihan Ternakan Ayam Ayer Keroh,Melaka.

Kursus-kursus yang dijalankan di Pusat Latihan Veterinar Cermin Kiri,Dungun,Terengganu.

Sila muat turun borang permohonan kursus:borang-kursus-lpk1-01.pdf

  1. Dated 9/10/2007
    I would like to find if there is any course suitable and available for breeding chicken for my knowledge. Hope able to attend the course soonest. Please kindly advise me the schedule on my mobile 012-2025185.
    Thank you and regards
    abu bakar

  2. saya nak pi kursus pertanian x kera kat mana pun?

  3. kursus pertanian tu ada banyak cabangnya saudara..cendawan,cili, dll…tapi biasanya hujung tahun nie susah sket lah..kecuali pihak swasta yang menganjurkan..

  4. Saya ni nak sangat menternak lembu.Tapi kalau boleh nak pergi kursus dulu. tak tau kat mana dan macam mana nak mohon. tolongla bagi nasihat akan masalah saya ni. tambahan lagi, saya tak bape tau pasal prosedur nak dapatkan kursus kat mane semua. diharap nasihat anda dapat membolehkan cita2 saya tercapai

  5. Greetings, would like to know whether there are short courses available for plantations such as vegetables and fruits. Thanks.

  6. sy dah lama nak cari kursus pertanian kerana minat yng mendalam sangat2..sy berharap pihak tuan dpt membantu saya menangani masalah saya ni..

  7. saya ingin menyertai krusus asas tani yang merangkumi pengurusan kelapa sawit & getah dan tanam semula di samping tanaman kontan yang lain

  8. salam…saya nak tanya,,tentang kos dan cara utk memulakan pertanian secara fertigasi utk tanaman cili, selain itu, keluasan dan kalau ada kursus mengenainya..t. kasih

  9. Salam..aku pun dh lama nk join kursus pertanian@penternakan, tp stiap kali ada kursus..time tu la aku x dpt nk pegi.paling latest yg aku x dpt nk pegi..kursus penternakan cacing..sapa2 yg ada lubang..bleh la inform

  10. emailkan pd saya kursus penanaman cendawan pling lates di melaka.untuk bulan jun dan keatas .tq…

  11. emeilkan pada saya mengenai kursus2 terkini mengenai ternakan ayam di melaka.Saya ingin tahu sedikit tentang latar belakang kursus dan syarat2 permohonan untuk memohon.Jika boleh jumlah bayaran atau yuran yg dikenakan.terima kasih.

  12. saya nak tahu kursus tanaman Gaharu jab pertanian

  13. adakah pihak jabatan menyediakan bantuan-bantuan dan khusus untuk golongan belia menternak arnab?kalau ada,dimana saya boleh dapat info tersebut?bolehkah pihak jabatan menerangkan pasaran arnad dalam perniagaan?

  14. saya nk tahu pasal penternakan kambing..
    bagaimna nk dapatkan pinjaman untuk memulakan peternakan kambing..

  15. saya nak tau pasal kursus pertanian dan penternakan khususnya penternakan kambing dan pertanian kelapa sawit.tolong e-mail saya jika ada kursus sedemikian.

  16. ini nombor saya sila contact jika ada kursus pertanian dan penternakan.
    h/p : 014-6293060

  17. Saya ada satu tempat yang blh dicadangkan untuk kursus fertigasi dgn berkesan. Gerenti pandai, sebab orang yang ajar ni betul-betul ikhlas dan mengajar tanpa menyorokkan rahsia. Dari A-Z semuanya dia bagitau. Nak belajar ni kena pilih tempat jugak. Jgn pakai hentam jer… pastu ajar sekerat jalan and harapkan orang beli barang jer.

  18. Hai… saya baru bukak ladang cendawan jerami @ strawmushroom. Saya perlukan pengedar. Tempat mengambil cendawan ni kat Puchong Utama. Kita pernah jual kat pasar tani pagi boleh jual 70-100kg sepagi. Kalau minat nak cuba jual boleh hubungi saya. Saya tak buat kursus utk cendawan ni. 012-3752175. Kalau nak tahu macamana rupa cendawan ni , blh buka cari kat internet tajuk ‘straw mushroom picture”.

  19. saya amat berminat untuk menceburi bidang pertanian. sekiranya ada kursus yang berkaitan dengan bidang tersebut sila saya 019-3566782

  20. saya beminat nk sertai bidang petanian kalau ada kursus bekaitan nenas,cendawan,cacing dan litah tlg e-mail kn kepada sy….atau hubung saya 0129391087

  21. saya ada litah di jual harga boleh berunding

  22. sy nak msk kursus tp bila mulanya kursus di institut perguruan veterinar cheras 2??

  23. saya sedang mencari kursus pertanian (pisang,terung,cili,nanas). sekiranya ada peluang kursus yang ingin saya ceburi ini? tolong beritahu saya di 0122569576. terima kasih…

Tinggalkan Jawapan

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

