Bob

Kursus Penternakan Boer DI UPM

In agriculture on April 11, 2007 at 3:51 pm

 

 

Kursus penternakan boer

Di Kompleks Pusat Latihan BS3286 Jalan Institusi off Jalan Ayer Hitam, Kajang

Tempoh: 28/04/2007-29/04/2007

Di anjurkan oleh:Pusat Pengembangan, Keusahawanan & Pemajuan Profesional,UPM

Tel:03-89468057

Terbuka pada semua.

 

  1. saya firdaus ibrahim pelajar jurusan perdagangan di sek men tek Kuala Krai tahun 06/07 sedang menyiapkan kertas kerja projek menternak kambing baka Boer, saya ingin mendapatkan bantuan dari pihak tuan yang mana boleh membantu saya menyiapkan kertas kerja projek ini,ia amat penting bagi saya untuk SPM 2007

  2. Assalamualaikum,

    Kepada Urusetia Kursus,

    Tuan/Puan,

    Saya adalah salah seorang usahawan yang baru memulakan projek penternakan kambing di Gurun, Kedah.

    Saya amat berminat untuk mengikuti kursus yang akan dianjurkan oleh pihak tuan untuk memperdalamkan ilmu menternak boer. Oleh itu saya amat berbesar hati jika sekiranya pihak tuan dapat menyatakan aturcara program secara detail (jika ada), syarat-syarat penyertaan, kos-kos atau yuran yang dikenakan (per person/kumpulan) dan sebagainya. Kalau berkemampuan, saya ingin menghantar beberapa wakil syarikat ke program tersebut.

    Tindakan dari pihak tuan/puan saya dahulukan dengan terima kasih tak terhingga.

    Sekian terima kasih.

    Sany,
    0143278819
    b/p UHADFARM INDUSTRIES S/B

  3. en sany di minta menhubungi no yang tertera di iklan kursus tersebut dan berurusan terus dengan urusetia. Saya hanya menwar-warkan kursus ini diblog saya ini…tq

  4. sesiapa yang ingin maklumat / kertas kerja penternakan
    1.ruminan
    2.bukan ruminan
    3.aneka haiwan ( burung walit / arnab / rusa dll )
    untuk permohonan pinjaman / tanah dsb.

    sila e-mail ke jejaksepi77@yahoo.com.

  5. Tuan Urus setia
    Merujuk pada kursus ternakan boer pada 28/4 to 29/4, boleh tuan berikan satu check list ( iiternary ) kursus berkenan ini penting bagi saya untuk semasa kursus itu dijalankan,harap dapat pihak tuan memberi maklumat secepat yg mungkin,

    Terima kasih,
    012-3733156

  6. Alamaaaakkk!. Saya memang dah lama tercari-cari bila dan dimana ada kursus penternakan kambing boer di sekitar selangor ni. Tadi saja-saja cari dalam google search… tup-tup dapat. Tapi malangnya kursus tu dah selesai dah petang tadi….

    So, bila lagi ada kursus cam ni? Macamana saya nak tahu? Bolehke saya ikut serta dalam kursus yang akan datang.

    Harap maklum.

    TAJ

  7. assalamualaikum..
    sy di sini bukan utk mengikuti kursus, sy pernah mengikuti kursus penternakan kambing dgn mardi di serdang. Sy ingin mengiklan & mencari partner utk membawa masuk kambing boer dr brisbane, australia. buat masa ini sy sedang berada di brisbane, mengikuti isteri sy samb pengajian phd di sini. sy telah establish contact dgn penternak di sini utk mengeksport boer ke malaysia. malahan tempat yg sy kontek ni pun ada penternak dr johor yg membelinya. support org melayu, tujuan sy nk mudahkan perniagaan tuan-tuan yg menternak boer & ingin mendptkn stok boer direct dr australia. kualiti terjamin, kerana ladang ini dijadikan rujukan Kementerian Pertanian (MOA) utk mempromosi boer di malaysia, insyaAllah. sekiranya terdapat siapa2 individu atau syarikat berminat boleh email sy. harga serendah rm870 utk f1, rm950 utk f2 ke atas (crossbreed) seekor termasuk pengangkutan & dokumentasi & minimum order 200 ekor. kita boleh berkerjasama majukan industri boer di malaysia. penternak dr johor tu cina, setakat ni dah bawa masuk 930 ekor boer (cross dgn fullblood). Anda yg berduit bila lagi?? InsyaAllah, wassalam

  8. Salam… Azri dan pembaca yang lain….

    En. Azri bole ke post kan you nyer email address atau email pada saya info tentang boer yang utk di jual tu pada saya TQ

    azrilwc@hotmail.com

  9. email sy, irzaseven@yahoo.co.uk
    nnt sy forwardkan email dr penternak sini utk pemahaman lebih lanjut, insyaAllah

  10. saya bakal pesara tentera dan berminat tentang ternakan kambing baka boer @ janapari dan ingin mengusahakannya untuk dijadikan sumber pendapatan dan bila kursus penternakan kambing akan diadakan lagi……

  11. Tuan,
    Bila agaknya UPM akan adakan lagi kursus ternak kambing boer?

    Terima kasih.

  12. hi…
    actually saya baru nak belajar menjadi penternak kambing nie dan xder experience ttg kambing nie.
    ada any update ttg kursus x dalam bulan 11 or 12 nie??lau x pun update kursus utk tahun depan jer..

    thanks

  13. asalamualaikum,
    saya juga ingin mengetahui bila akan diadakan lagi kursus bagi ternakan kambing boer ini, berapa lama ianya diadakan dan berapa kos untuk mengikuti kursus ini..?

  14. kalau kursus specialize only in boer breed dianjurkan hanya oleh MARDI. Kos Rm900 selama 3-4 hari. Untuk tarikh kena semak jadual 2008 Mardi..rasanya belum release lagi

  15. saya baru nak bermula dlm penternakan kambing.saper2 yg tak kedekut ilmu blh tlg ajarkan dari A-Z.email i strongez_gurl@yahoo.com

  16. Saya dari Kuching,Sarawak…Berminat untuk menternak kambing boer..mempunyai modal yang cukup tapi tidak ada sebarang pengalaman dalam penternakan kambing..berharap agar dpt menyertai kursus penternakan kambing dalam masa terdekat..terima kasih. sila e-mail kepada saya..sya_real@yahoo.com

  17. “Berminat Untuk Menternak Kambing?”
    Bagaimana anda boleh memulakan penternakan kambing dengan mudah dan menjadi seorang penternak yang berjaya. Dapat Keterangan percuma dengan sms nama , alamat dan taip kambing ke 0169510919. Atau layari laman web : http://www.zamanagrofarm.blogsport.com

  18. Kursus Ternakan & Pembenihan Ikan Keli. TEORI & PRAKTIKAL. Hari:Ahad, Tarikh: 22/6/2008, Tempat: Ukm,Bangi, Yuran: RM200 *sekiranya daftar melebihi seorang secara berkumpulan diskaun RM20.Call:012-2334636/012-3175363

  19. SAYA NUR FAIZAH BINTI OTHMAN INGIN MEMINTA PERTOLONGAN ANDA KERANA SAYA DIBERI TUGASAN UNTUK MENYEDIAKAN KREDIT LIMIT SYARIKAT TERNAKAN KEPADA PEMBEKAL KAMBING BOER.SAYA INGIN LIHAT CONTOHENYEDIAKAN KREDIT LIMIT KEPADA PEMBEKAL,
    MAKSUD SAYA TAKAT MANA PEMBEKAL BOLEH MEMBELI KAMBING BOER?DIHARAPKAN
    PIHAK TUAN DAPAT MEMBANTU SAYA YANG DALAM KEBINGGUGAN.SILA EMAILKN KEPADA SAYA..
    SEKIAN TERIMA KASIH,

  20. Saya Wanz berasal dari sabah. Saya berminat dalam bidang agro ni dan ingin membuat pinjaman. Tapi saya tidak arif dalam membuat kertas kerja. Di harap ada di kalangan anda semua yang sudi membantu dan memberi ilmu kepada saya untuk saya siapkan kertas kerja tersebut.
    Untuk pengetahuan anda, saya berminat untuk membuat penternakan keli dan penanaman vanilla di Sabah. Oleh itu, saya amat berharap bantuan daripada anda semua.

    email saya ialah s0meon3@hotmail.com

    saya dahului dengan ucapan ribuan terima kasih…

  21. assalammualaikum saya akmal , saya baru ingin memulakan projek penternakkan kambing boer dan saya sangat memerlukan krusus cara penternakkan 0193610325

  22. saya akmal dari langkawi nak tanya kursus yg terbaru tak ada ke semuanya 2007 oktber 2008 tak ada ke kalua ada call saya 0193610325 atau afjmiba@ymail.com

  23. Selamat Sejahtera,
    Saya ingin menceburi dalam bidang pertanian terutamanya perternakan kambing. Boleh tak saya dapat jadual kursus serta Terma-terma dan Syarat penyertaan. sekian terima kasih.
    Magen-0136762100
    Hulu Bernam Agro Farm

  24. assalamualaikum.. saya berminat utk ternak kambing ni da lama.. tp msh mentah lg dlm bidang penternakkan ni.. ada sape2 yg berada area lembah klang sila email sy utk alamat tapak projek penternakan kmbg n boleh sy lawat smbil menimba ilmu.. t.q

  25. salam..
    sy sgt berminat untuk menjadi penternak kambing,,
    tetapi masalah yg sy hadapi ialah sy tiada langsung basic mengenai kambing
    boleh kah beritahu sy bile kursus penternakan kambing diadakan untuk org baru seperti sy..

Tinggalkan Jawapan

