Bob

Blog usahawan penternak mendapat perhatian dunia blogger Malaysia..

In agriculture on Ogos 22, 2007 at 10:20 am

Pagi ni saya ada terima satu comment di salah satu posting saya disini. Pada mulanya saya pun tak beberapa faham apakah maksudnya..dan apabila saya selidiki rupa-rupanya seorang blogger yang boleh dikatakan terkenal telah menjengah blog saya ini..iaitiu norizamshah http://www.noorizamshah.com

Baru saya teringat yang saya pernah melawat blog beliau untuk mencari idea…saya memang suka membaca blog-blog mereka yang dah berjaya..malah sebenarnya salah seorang blogger yang menjadi titik tolak saya belajar tentang blog ini adalah abd fatah http://www.abdfatah.com/blog. Saya sertakan sedikit review dari saudara norizamshah…

“Ingat blog pasal politik dan isu semasa je ke yang boleh tarik perhatian pembaca? Ingat blog pasal keusahawanan dan perniagaan internet sahaja yang boleh membuatkan pembaca berpusu-pusu datang menjenguk? Bukan sahaja blog motivasi, blog pengurusan kewangan malah blog pasal kambing pun popular juga!

Kalau anda semua tak percaya meh korang klik link ini https://jutawantani.wordpress.com/2007/08/13/jangkaan-ketibaan-kambing-boer-pada-23hb-ogos-2006/ semuanya cerita pasal kambing. Hari-hari kambing. hohoho. Menariknya, capaian blog ini dalam google pagerank amat menarik. Ini menandakan carian maklumat di internet mengenai kambing memang banyak. Dan pengunjungnya adalah dari mereka yang berkecimpung dalam bidang perternakan dan pertanian.

Maka wujudlah beberapa blog yang dapat dijejak oleh saya seperti berikut:

1. Melahirkan Jutawantani Malaysia
2. Blog Kambing Boer
3. Blog Kenali Seorang Penternak
4. Jutawan Kambing
5. Kambingku Blogspot
6. dan banyak lagi…”

screenhunter_102.jpg


 

layari katalog harga kami di:

 https://www.agribazaar.com.my/bob_jutawantani/

 

 

  1. first time tgk blog pasal kambeng..
    satu idea yang menarik minat diri ini

  2. thanks kerana melawat…

  3. adesh… jenguk admin blog hari ini dapat backlink pulak dah… maaflah yer… blog abdfatah.wordpress.com saya dah berkubur dah akibat tersilap teknik… sayang jugaklah… hehee… sekadar posting peribadi aje. takder lagi fokus berkenaan apa-apa niche macam blog saudara bob…

    tapi takper laa banyak menda lagi yang saya perlu belajar. saya nih baru beberapa bulan je guna hosting sendiri… apohal pun saya akan back link untuk saudara bob pulak lepas nih…

    terima kasih banyak2…

  4. mari kita meriahkan blog jutawantani ni.. support rakan-rakan🙂

  5. Betul tu Bob,blog abghalim mula dilancar pada bulan jun2007 ,tapi hitting setiap hari,boleh tahan,email hari hari kena jawap,dari tak tau apa jadi tau apa apa.dulu kambing dan lembu pun tak kenal.Terima Kasih pada MYBOB kerana backlink anda buat abghalim dikenali.Semoga anda diberkati dan bertambah maju
    SALAM abghalim

  6. No problem bro..abghalim pun apa kurangnya..jangan cakap abghalim jer..saya bukan email dah..sms pun main masuk jer…nasib baik lah..org umah tak bising hehehehe…kang tersalah faham payah pulak..hehehehe..

    kita maju sama2…cuma masih tak berkesempatan nak jalan2 pi kat ulu yam tu…

  7. Ya betul tu rakan-rakan penternak bukan sahaja menternak kambing bah kan terlibat di dalam bidang ICT sebagai kaedah meluaskan rangkaian penternakan dan juga pemasaran. Kepada Usahawan Agro, penternakan kini menggunakan kaedah konvensional ( keadah lama), kita seharusnya menggunakan kemudahan infrastruktur yang ada pada di depan kita agar kita dapat memajukan anak bangsa kita paling tidak pun ia merupkan di dalam diri kita untuk mengubah nasib kehidupan kita.

    Semoga kita menjadi penternak dan petani moden yang berjaya. kejayaan 20 tahun akan datang, bermula dari hari ini.

  8. julai 15 at 10:51am;
    as’kum bro…Saya nasrul dr ipoh nk tau cara nak promosi produk ternakan ayam belanda dan baja organik kat blog nie…sori bro this my first time here…thx.

    0175996970

Tinggalkan Jawapan

