Bob

Kerjasama yang terjalin bersama penternak baka boer dari Australia..akhirnya ke Malaysia jua..

In agriculture on Ogos 26, 2007 at 1:43 pm

Semalam 25 Hb Ogos 2007 adalah hari yang amat bermakna buat usahawan-usahawan ternak kambing didalam kumpulan kami kerana berpeluang beramah mesra,berkenalan dan bersoal-jawab bersama penternak boer yang berjaya di Australia,Mr.James dan Mr.Jeff dari Ladang Capricorn. Malah dengan senang hati mereka meluangkan masa untuk meninjau kandang dan bertukar pelbagai idea yang memberansangkan…

Komitmen yang diberi oleh mereka juga kami amat hargai..ini lah salah satu tuan punya farm di australia yang dimana baka2 kami bekalkan kepada client2 kami…kami tidak dapat nak buat secara terbuka pertemuan ini kerana kesuntukan masa dan beberapa perancangan yang lain harus dibuat bersama breeder tersebut…

Apa-apa pun hopefully pertemuan ini menjadi titik tolak bagi penternak muda dalam kumpulan kami untuk mendapat informasi yang berguna dan memotivasikan diri mereka…

25-08-07_13011.jpg25-08-07_13031.jpg

25-08-07_1307.jpg 25-08-07_1306.jpg

25-08-07_1510.jpg

aku tak larat nak taip2 panjang dan detail sangat kerana aku kurang sihat so untuk lebih cerita dan gambar boleh juga tumpang tengok di blog rakan network kami di http://boervilla.blogspot.com

layari katalog harga kami di:

 https://www.agribazaar.com.my/bob_jutawantani/

 

 

  1. Wah …..mat saleh ni turun Malaysia ke? Dasyat korang punya network …tahniah , aku pun teringin join sama tapi kurang modal la masa ni… apa apa pun aku selalu ikuti perkembangan dari blog nii..

  2. memang dasyat network ni..tgk la sapa punya leader n kakitangan..tu la..aku x dapat pergi ari tu..rugi yg amat…anyway kipidap bro!

  3. ayat yg aku takkan lupa…

    me: what is the different between the australian grass and here? is it suitable to use the oil palm(kelapa sawit) frond as part of the feed.

    jeff: i can tell that the goat is smiling at me…

    hahaha

  4. Salam,
    saya berminat untuk memulakan projek penternakan. Tetapi tidak tahu bagaimana untuk memulakannya. Bole tak saya melawat dan berbincang dengan abang bob untuk meminta cadangan untuk projek ini. Saya baru grad dari UM, tetapi minat cenderung saya lebih kepada industri agro. Diharap dapatlah saya berjumpa dengan saudara-saudara sekalian untuk menimba ilmu.

  5. Tahniah! Wah dah ada pelawat international…ini baru golkar…(eh…betul lah kot )bak kata TPM kita…

    Saya belum kesempatan nak melawat, sebuk dengan kerja dan kambing kat kampung…3 hari lepas dapat 2 anak kambing (baru bersalin…he….he) 1 jantan 1 betina….bertuahnya baru ternak 2 bulan dah tambah lagi 2 ekor alhamdulillah…kalau ada rezeki nak cari baka penjantan Boer pulak…nanti bolehlah rokomen

  6. bole jer ayid… kampung kat mane ayid.. mane tau kalau ade rezki bole singgah😉

  7. boleh2..siapa2 nak jumpa..silakan…tetapi inform dulu lah..kang susah plak hehehe

  8. selamat berpuasa kpd bob… biz tentu maju dalam bulan puasa nih. yer tak???

  9. tul tuh abdfatah.. slaughter jgn tak slaughter hehehehe

  10. saya nie mmg minat sesangat dlm bidang penternakan nie terutama kambing mambing nie…peminat giler daging kambing hehehe…
    sekarang menjadi salah seorang team pembangunan perniagaan kat sebuah ladang lembu yang berjaya kat Kelantan. Walaupun saya nie dalam aliran arkitek tapi bila dok sama menatang rasa tenang jiwaaa…
    baru2 nie ada 2 org mat saleh turun kat ladang Mahaderas dia orang nak promote tag lembu RFID dan dalam masa terdekat nie kita akan guna teknologi sepenuhnya…
    apa apa pun tahniah pada saudara atas perniagaan saudara nie…ada masa jenguklah kat laman web kami di http://www.mahaderas.com

Tinggalkan Jawapan

