Bob

Kursus Pertanian dan Penternakan PUGM November 2007

In agriculture on Oktober 31, 2007 at 2:54 pm

sila rujuk di ruangan iklan kursus terkini di atas-

sekarang semua kursus-kursus yang saya update akan dikumpulkan di sini..senang nak check tak yah campur dengan posting2 yang lain2

screenhunter_01-nov-06-1438.jpg

klik disini utk terus ke page tersebut

harap maaf.

 

 Inginkan kertas kerja perniagaan berkualiti dan diterima oleh MARA dan SMEBank?Dapatkan DiSini!!


  1. saya berminat utk menyertai kursus anjuran tuan-ternakan kambing

    hp:012.3156.012

  2. saya berminat untuk menyertaikursus anjuran tuan..

    borang ape perlu diisi . dan apa syarat 2 nya

    halim 0123897307

  3. untuk makluman saudara sila hubungi urusetia kursus di talian 03-82101180/83 (Persatuan Usahawan Graduan Malaysia)..saya hanya membantu mempromosikan kursus tersebut.

  4. saya berminat dengan kursus dyang ditawarkan terutama usaha ternakan kambing secara kommersial.
    adakah jursus ini terbuka kepada umum?

  5. ya kursus ini dibuka kepada umum. sila hubungi urusetia 03-82101180/83

  6. Saya berminat untuk mengikuti kursus pertanian serta penternakan

  7. saya sangat berminat untuk mengikuti kursus ini.

  8. kalau ada kursus pertanian – buah nenas. my_mie12@yahoo.com

  9. saya berminat kursus penternakan ikan air tawar sahaja. ape lagi kursus mengenai ikan air tawar yang saya boleh masuk?

  10. saya pembekal benih siakap… mari lawat2 blog saya nie.. http://ikansiakap.blogspot.com

  11. haiii da ke kursus mgenai lintah

  12. jikalau da kursus penternakan lintah tlg email kpd saya leen_adik@yahoo.com.my

  13. terima kasih saudara shahrizan

  14. bro bob…kalo ader info mengenai kursus ternak kambing bulan 12 di sekitar negeri selangor mintak tolong bro remindkan….

    terima kasih.

    • halooo…pekabar…cik nak tahu mengenai kursus ternak kambing ker..kami disini menyediakan kursus penternakan kambing,pertanian cili(fertigrasi),tembikai golden(autopot)..pemasangan bagi fertigrasi pun kami buat n supply brg2 pertanian n penternakan..hubungi sy or sms di 0172118416…wasalamm

  15. saudara mybob harap xkesah klu saya letak link blog saya di sini..kepada pengunjung nk cari benih siakap klik di sini : http://ikansiakap.blogspot.com

  16. saudara mybob, kalo ader infomation mengenai kursus penternakan kambing sekitar bulan 12 di area selatan, tlg email kan kpd saya di sya_alia@yahoo.com

  17. Assallamwalaikum. Bila nak anjur kat Sabah kursus ni?

  18. kalo ader info mengenai kursus penternakan lintah, tolong hantarkan e-mel kepada saya di yayah_man@yahoo.com

  19. Saya sedang usahakan ternak ikan keli dalam kanvas. Banyak blog dah saya masuk. Semua sebut nak cut-cost. Ada tak kursus pembenihan, buat makanan ikan dan yang berkaitan dengan bidang ni.

  20. saudara ruszat boleh berhubung dengan rakan saya uchop seorang pengusaha pallet utk ikan dan udang di semenyih..013-3495227

  21. KURSUS UNTUK TERNAK UDANG ADA KE..KLU BLE AREA LEMBAH KLANG

  22. sy berminat untuk mengikuti kursus penternakan lintah.sy menetap di kedah.

  23. saya update di ruangan kursus terkini. untuk di utara rasanya boleh dapatkan maklumat dengan salah satu kursus lintah yang saya senaraikan..kerana depa memang di utara

  24. KAT MANA BOLEH DAPAT BENIH IKAN SIAKAP AIR TAWAR DI KEDAH ?

  25. nak cari peluang menternak lintah. siapa ada maklumat minta kosi sama.

    >latihan
    >anak lintah

  26. salam, boleh bagi tahu saya contact number ataupun alamat pengadaan kursus udang harimau di semenanjung ataupun di sabah/serawak berikutan kos pengadaannya.. trima kasih

  27. iklan ckit… jika nak benih siakap & tilapia kaw. pantai timur dan benih ketutu kaw. selatan.. call saya 019-9852190

  28. sy nk ty sesiapa yg tau tentang penternakan ikan siakap di semenyih atau yg berhampiran kerana sy memerlukan ikn siakap dewasa secepat mungkin.terima kasih

  29. saya minat tentang kursus ternakan ayam daging.boleh saya dapat matlumat tentang ternakan ayam daging.

  30. Syabas kpada Bob!Kepada sessiapa yg memerlukan plastic utk menyemai benih, membungkus baja, ataupun pembungkusan hasil2 tanaman sila hubungi saya kat dari puchong.Saya pengusaha kilang plastic di puchong selangor.email saya tionghoe_tan@yahoo.com atau 0162063001

  31. hai kawan-kawan.
    siapa nak bekalan Lintah sila hubungi saya.En Asri 0194700061.
    Saya boleh bekalkan Lintah untuk pasaran penternak dan Kilang memproses produk Lintah.
    Anggaran bekalan sebulan 2000kg-3000kg.
    Tempahan boleh di buat sekarang.

  32. Salam, saya nak tau pasal penternakan lintah, ada sesape tau di mana dalam area shah alam yang mengadakan kursus berkenaan dengan penternakan lintah.
    Thanks

  33. Salam,

    Bagi yg berminat utk mendapatkan benih atau anak pokok cili sila hubungi nu’man – 0195921029 / 0194121123

    Cili jenis hybrid 568 dan kulai tempatan. 1 pokok berbuah antara 2kg – 2.5kg. Sesuai untuk tanaman secara komersial. Buah berat, isi tebal dan kurang pedas namun amat mudah memasuki pasaran.

    Baja jenis AB dicampur siap. Beli, tanam dan siram saja.

    Tq.

  34. saye nak menyertai kursus pertanian cendawan…klu blh kursus kat sabah..klu ada sesiapa yg tau mngenai al tersbut,sila beri respon..

  35. salam semua…
    lihatlah kegigihan dan kecekalan anak muda untuk menjayakan projek ternakan lintah. kami baru memulakan projek ini dan bersedia berkongsi maklumat berkaitan ternakan lintah.
    lihat sendiri kami di http://lintah-kedah.blogspot.com
    kami pasti anda tidak akan rugi melawat blog kami.
    satu blog informasi untuk semua…
    kami di merbok kedah

  36. latest price

    induk lintah (hijau+coklat) -rm1.30 sekor
    (reay stok 15k)
    belut rm 13 sekilo
    (ready stok 100kg)
    baja lintah rm5/kg

    location – kedah
    phantaran sekitar perak,penang,kedah,perlis
    kol me -0133997201/0125401462

  37. mana mau cari tempat kursus latihan ternak kambing ni, berabih sudah aku layar internet ni tapi belum jugak jumpa yang ada dekat area sabah.. ada siapa bulih tlg ke wei..

  38. Berminat untuk menyertai Kursus Pembenihan Udang Galah/ Udang Putih di Perak? Sila hubungi 09-7413739/09-7413737 (Pusat Pembangunan Keusahawanan dan Kemahiran Kelantan – KESDEC) untuk maklumat lanjut. Tempat terhad untuk 20 orang. Yuran sebanyak RM900.00 termasuk pengangkutan, penginapan, makan minum dan lawatan ke tapak pembenihan.

  39. Saya berasal dari tangkak johor berminat untuk menternak lintah pada sesiapa yg sudi memberi pandangan dan tunjuk ajar bole la emailkan pasa saya c2station.com

  40. Saya berasal dari tangkak johor berminat untuk menternak lintah pada sesiapa yg sudi memberi pandangan dan tunjuk ajar bole la emailkan pasa saya c2station@yahoo.com

  41. khsus ternak ikan ar tawar kt kltn ad x..sy dh cri xjmp r

  42. sy nk th khusus penternakan lintah yg terdekat nie…

  43. leh kol n sms or email sy x….thankz.0126092023 (razid)and ahmadra85@yahoo.com

  44. KURSUS PENTERNAKAN KETAM NIPAH
    di KESDEC, Tkt 3, Wisma YAKIN, Jalan Gajah Mati Kota Bharu
    hubgi: 09-7413739 atau 09-7413737
    selepas raya nanti.. jangan lepaskan peluang…. tempat terhad!!!….
    Yuran hanya RM150.00 sahaja

  45. ingin mengetahui mengenai ternakan udang putih di area selangor dan kuala lumpur

  46. kursus ternakan lintah secara komersil(zon pantai timur)

    Kursus Ternak Lintah
    • Kelebihan kursus anjuran kami:
    1.Teknik ternakan yang terkini, murah, mudah,
    selamat dan berkesan.
    2.Lawatan ke ladang.
    3.Kontrak jaminan
    4.Menjadi pembekal & kontrak perladangan 3 tahun.
    5.kertas kerja pinjaman (bernilai RM500) percuma.
    6.Pemberian sijil semasa kursus.
    7.Surat lantikan sebagai pembekal.
    8.Pinjaman disediakan.(tekun)

    hubungi zul: 017-2111484,fikri : 0199515453
    kuantan,pahang

    kursus terdekat 18 oktober 2008
    yuran rm300

  47. kursus ternakan lintah secara komersil(zon pantai timur)

    Kursus Ternak Lintah
    • Kelebihan kursus anjuran kami:
    1.Teknik ternakan yang terkini, murah, mudah,
    selamat dan berkesan.
    2.Lawatan ke ladang.
    3.Kontrak jaminan
    4.Menjadi pembekal & kontrak perladangan 3 tahun.
    5.kertas kerja pinjaman (bernilai RM500) percuma.
    6.Pemberian sijil semasa kursus.
    7.Surat lantikan sebagai pembekal.
    8.Pinjaman disediakan.(tekun)

    hubungi zul: 017-2111484,fikri : 0199515453
    kuantan,pahang

    kursus terdekat 18 oktober 2008
    yuran rm300
    terhad kepada 16 org peserta

  48. saya berminat untuk menternak udang.tapi tak tau cam ner.. ada sesiapa blh tlg

  49. SAYA DARI PNG HENDAK MENCARI BENIH LOBSTER AIR TAWAR ATAU DI KENALI DGN NAMA REDCLAW..SESIAPA ADE BEKALKN BENIH BOLEH EMILKAN KEPADA SAYA KE ALAMAT FISH_CUTE84@YAHOO.COM.MY SILA SERTAKAN HARGA BGI SETIAP BENIH..TQ

  50. da x kursus pnternakan udang galah sekitar negeri2 utara trutama penang dan pada pnghujung tahun 2008…sila maklumkn pd saya skiranya da prkembngn….

  51. aku amat meminati pertanian dan bantak pengalaman kerna kmi sekeluarga minat tanaman bunga dan menternak burung dan ayam…………

  52. aku amat meminati perternakan ketam nipah boleh tau bila lagi akan diadakan kursus untuk tahun 2009

  53. saya nak tahu tempat kursus membuat mee kuning di daerah johor bahru kerana saya menetap di johor bahru.

  54. saya ingin belajar nak buat mee kuning sekira pihak mardi membuat kursus ini kerana mee orang melayu kurang buat dimana juga hanya mee china buat harap pihak kerajaan percepat kursus tentang apa juga biar lah orang melayu kursus siapa lagi kalau tak melayu di tolong suatu kaum mesti merubah kalau tidak merubah kita akan rugi sehingga kiamat

  55. assalammualaikum,,
    sy nk thu ape anjuran kursus yg terkini mengenai ternakan ikan keli, lintah dan baja organik cacing di sekitar kedah darul aman

  56. saya nak belajar mee kuning dimana perlu cari

  57. sesiapa kt klantan yg jd penternak ikan ketutu(ada anak benih dan induk)…juga ikan siakap???bleh x inform kt saya??.

  58. mohon pihak tuan emailkan jadual kursus ikan keli di bahagian perak, terima kasih

  59. SAYA MECARI BENIH IKAN KELI SEKITAR KAWASAN CHERAS DAN HULU LANGAT. HAGRA BERAPA?TLS EMAIL KPD SAYA:NIZAM_NORDIN@YAHOO.COM

  60. PELUANG ISTIMEWA KEPADA BAKAL USAHAWAN
    Assalamualaikum,,,, kepada saudara2 yang berminat atau yang baru ingin menceburi dalam bidang projek ternakan ikan keli ini, pihak kami sedia membantu anda untuk menjalankan projek anda, kami menyediakan pakej yang menarik dan hebat serta berkualiti kepada anda bakal usahawan ternakan ikan keli, khidmat nasihat dan cara-cara penjagaan ikan keli diberikan secara percuma…hubungi kami jika anda ingin menambahkan pendapatan anda dalam bidang yang makin popular kini.
    Jika anda berminat sila ke blogspot saya :-
    http://irfanglobal.blogspot.com/

  61. assalammualaikum.. sya amat berminat dalam bidang perternakan dan pertanian tetapi kurang pasti akan jalan,pasaran dan hala tuju… sya ingin membuka tanah di kg sya dengan pertenakan kambing, ayam kampung, pertanian dalam serai,cendawan cili… tlg beri tunjuk ajar…

  62. sy student sains pertanian dan tgh mencari peluang utk join kursus ternakan dan pertanian. jika tuan or sesape nk anjurkan kursus dlm bln may ni,tlg emel sy: nurrul_matnasir@yahoo.com.my

  63. saya tinggal di nilai, n.s saya ada menjual makanan cacing dan baja cacing yang sangat berpatutan. hubungi saya di talian 013-2931973

  64. saya tinggal di klang ,Selangor berminat membeli dan menjual induk lintah dan ikan keli

  65. Kami ada membekal benih keli saiz 2″ = Rm0.05 > 3″=Rm 0.10 > 4″ =Rm0.15
    Berminat Sila hubungi:
    016-2674251 sharil
    013-3397465 Asri
    *Juga ada talapia merah, cili merah,cili api, timun & keli segar. Jemput lah ke tempat kami…

  66. asalam..sape2 yang berminat dalam pertanian cili( sistem fertigrasi),golden watermelon(sistem autopot),penternakan kambing kami ada wat kursus.kami juga ada myediakan pemasangan bagi semua diatas..
    anak benih=cili kulai
    golden watermelon
    kambing
    kami juga ada menjual baja gunung berapi..tiada kimia..dgn baja ini pembesaran buah bertambah…

    contact:0172118416
    mail :cos_rkr@yahoo.com

  67. This specific site is an excellent read, content.

  68. I blog quite often and I really appreciate your information.
    This great article has truly peaked my interest.
    I’m going to bookmark your website and keep checking for new information about once per week. I opted in for your Feed too.

Tinggalkan Jawapan

